För arbetssökande

Vad gör en Account Manager?

Spontanansökan

Vad gör en Account Manager?

Account Manager, ibland förkortat AM, är en befattning inom ett företag som ansvarar för försäljning och relationer med företagets nya och befintliga kunder.

En Account Managers huvudsakliga arbetsuppgifter är att bygga långsiktiga relationer, generera försäljning, identifiera nya affärsmöjligheter och lösa sina kunders utmaningar. Ansvarsområden kan variera beroende på bransch och företagsstorlek.

För att jobba som Account Manager och verkligen passa för rollen, krävs oftast att du har verkat inom säljyrket 1-3 år och har erfarenhet som ex innesäljare, TM säljare, kundtjänst, butikssäljare.

Hitta lediga jobb som Account Manager!

På Swesale ansvarar vi för många olika bemanningar till tjänster som Account Managers. Kanske rekryterar vi just nu till en tjänst som vore perfekt för dig?

Här hittar du alla våra lediga jobb, både som Account Managers och andra spännande tjänster inom försäljning, marknad och service!

Lediga jobb