Teknisk säljare

Placering: Göteborg

COBS AB logotyp

Teknisk säljare

Sista ansökningsdag har passerat

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Till vårt huvudkontor i Göteborg söker vi nu en säljare inom personsäkerhet och verksamhetskritiska kommunikationssystem som tillsammans med övriga inom säljteamet tar sig an vår storsatsning på att stärka vårt redan goda varumärke i vår nischade bransch.
I rollen som säljare kommer du arbeta övergripande med att utveckla affärerna och arbetssätten inom våra olika kundsegment.
Vi på COBS kan erbjuda dig en arbetsplats där du får ett varierat arbete som omfattar telekomlösningar, systemintegrationer och välfärdsteknik och söker dig med tidigare branscherfarenhet/försäljning av systemlösningar inom vård-, säkerhet och/eller sjukvård.

Om verksamheten

COBS AB är ett av Sveriges ledande företag inom larm- och meddelandehantering för trådlös kommunikation och funktioner med fokus på säkerhet och trygghet. Idag har COBS AB cirka 70 000 användare i Sverige och Europa, och över 5000 installerade kommunikationslösningar. Våra kunder återfinns i säkerhetskrävande miljöer inom hälso- och sjukvård, hotell, industri, kriminalvård och handel. COBS är en del av Lagercrantz Group, en teknikhandelskoncern inom elektronik, el, kommunikation och angränsande områden.

Läs gärna mer om oss på:
www.cobs.se

Din profil

För att lyckas riktigt väl i denna roll så har du troligtvis redan arbetat med våra eller liknande produkter och tjänster tidigare och känner dig väl förtrogen med att du kommer att stärka vår närvaro på marknaden.
Vi söker dig som har förmåga att se ett helhetsperspektiv för att på ett strategiskt sätt kunna utveckla vårt marknadserbjudande genom att optimera processer, produkter och affärer på både kort samt lång sikt.
Vi hoppas och tror att du, likt nya kollegor, är en tekniskt nyfiken person med stort eget driv att självständigt lära dig nya saker.

För din framgång ser vi att du:
• Är relationsskapande samt har vana av B2B försäljning
• Är ansvarstagande, driven och även strukturerad
• Har teamkänsla, men också förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar driva affärer

Våra systemlösningar används i känsliga miljöer och därför är en förutsättning för anställning hos oss att du som sökande (utifrån utdrag ur belastningsregistret) blir godkänd för att arbeta med skyddsobjekt.

Mer om tjänsten

Din främsta arbetsuppgift blir att, genom värdeskapande försäljning, erbjuda våra kunder en fullt uppfylld förväntan. Ditt fokus kommer även att ligga på resultat och att skapa nya affärer genom att utveckla ett strategiskt flöde i försäljningsprocessen från vision till mål.
Som säljare hos oss på COBS innebär det att du ges ansvar för utveckling av vår affärsdrivande verksamhet, processer och kundrelationer.
Detta innebär att hitta lösningar på eventuella problem eller att se nya möjligheter och därmed skapa utveckling och tillväxt.
Internt arbetar du tvärfunktionellt med många samarbeten mellan avdelningarna, där din uppgift blir att driva kundförfrågningarna internt och tillsammans med dina kollegor på R&D skapa bästa lösning på kundens önskemål.
I ditt team finner du dedikerade och otroligt kompetenta kollegor.

Du ges även ansvar inom såväl vår nationella- som internationella B2B försäljning. Detta primärt med våra befintliga distributörer och återförsäljare, men i din roll ligger även delaktighet i definiering av nya kunder/marknader.
Tillsammans med säljteamet tillgodoser du våra kunders behov av tillförlitliga produkter som ökar deras samordning, mobilitet och personsäkerhet. Detta kräver god lösningsförståelse och det är därför viktigt att du är trygg i, samt kan sätta dig in i kundernas behov och bemöta dessa med lämplig systemlösning ifrån oss på COBS.
Tidigare branscherfarenhet av systemlösningar inom vård-, säkerhet och/eller sjukvård är därför ett krav.

Med utgångspunkt från vårt huvudkontor i Göteborg arbetar du i nära samarbete med marknadsavdelning, vår sälj- och kundsupport samt övriga säljare för att öka tillgängligheten av våra produkter och därmed tillväxten. Visst resande ingår naturligt i tjänsten.
Kvalifikationer:
• God teknisk kunskap/förståelse inom radio-, telekomsystem och IT
• Tidigare branscherfarenhet av systemlösningar
• Tidigare dokumenterad försäljningserfarenhet
• B-körkort
• Svenska och engelska helt obehindrat i tal och skrift
Vidare ser vi nedan som meriterande dock ej ett krav:
• Ytterligare språkkunskaper
• Erfarenhet av projektledning

För rätt person finns mycket goda utvecklingsmöjligheter.

#Business developer, Key Account Manager, KAM, AM, Account Manager, Säljare, Säkerhet, Affärsutvecklare, systemsäljare, teknisk försäljning

Ansökan

Är du intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Dreamwork.
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev.
Vi bearbetar inkomna ansökningar löpande. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi har dessvärre inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Axvigg på 031-10 98 01, alternativt petra.axvigg@dreamwork.se

Sök denna tjänsten nu

Villkor för att söka ny karriär via Dreamwork

Tack för att du väljer att söka ny karriär via oss.

Detta avtal ingås mellan parterna Dreamwork Scandinavia AB med org nr 556695-7600, nedan Dreamwork och dess dotterbolag. Dreamwork innefattar i dagsläget varumärkena Dreamwork, Dreamstaff, Dreamwork Engineering, Titan IT samt Swesale Rekrytering och Bemanning.

Avtalet innebär inte att någon av parterna är bundna av att erbjuda eller acceptera anställning eller uppdrag. För att fullfölja avtalet behandlar Dreamwork dina personuppgifter för att:

  • Kontakta dig angående jobberbjudanden, nya karriärmöjligheter och inbjudningar etc.
  • Erbjuda personlig utveckling, urval och bedömning i samband med rekryteringsprocess, även inkluderande bakgrundskontroll.
  • Presentera dig för en potentiell arbetsgivare som matchar dina önskemål om ny karriär.
  • Leva upp till de legala krav som ställs på oss samt att vi ska kunna tillhandahålla information som myndigheter begär.

Då du använder våra webbaserade tjänster samlas information in om dina besök på webbplatserna. Vi hänvisar till vår integritetspolicy som finns publicerad på www.dreamwork.se/integritetspolicy för information kring denna insamling och behandling av dessa personuppgifter.

De uppgifter Dreamwork behandlar om dig som kandidat när du söker en ny karriär är; namn, kontaktuppgifter, information i CV. Ansöker du via sociala medier eller extern tredjepartstjänst, behandlar vi även uppgifter som tillhandahålls Dreamwork via denna kanal.

I samband med intervju sparas ytterligare uppgifter såsom anteckningar över kompetens och arbetslivserfarenhet, samt uppgifter som du delar med dig av under intervjuer och annan kontakt med oss. Dreamwork förbehåller sig rätten att genomföra bakgrundskontroll av kandidater genom, men inte begränsat till, sökningar på sociala medier, referenstagning av kandidatens uppgivna referenser, vid behov kreditupplysning och personbakgrundskontroll. Du kan också genomföra olika personlighets- och färdighetstester som en del av din ansökningsprocess.

För att vi ska kunna fullfölja vår del av avtalet delar vi dina personuppgifter till potentiella arbetsgivare och inom vår interna organisation.

Du ansvarar för att ange korrekta och aktuella kontaktuppgifter såsom e-postadress och mobilnummer i din ansökan. I det fall du medvetet eller omedvetet gett annan person möjlighet att logga in på till exempel ditt e-postkonto eller verifiera pin-koder via din telefon, förstår du att detta innebär att denna person kan få tillgång till personuppgifter i vårt system, och att detta inte ska anses som ett intrång.

Avtalet löper tillsvidare utan särskild avtalstid. Uppsägning sker via e-post från endera part och ska behandlas skyndsamt. Dreamwork har rätt att göra ändringar och tillägg till avtalet. Sådana ändringar ska meddelas senast 30 dagar innan ikraftträdandet. Då ingen avtalstid föreligger har du som kandidat möjlighet att säga upp avtalet innan förändringen träder i kraft. Dreamwork har rätt att överlåta avtalet till annat bolag.

Dreamwork gallrar personuppgifter enligt vår integritetspolicy som finns publicerad på www.dreamwork.se/integritetspolicy. Om enskild formulering i detta avtal anses oskälig skall denna formulering falla bort men resterande del av avtalet fortfarande vara giltigt.

Denna version ersätter den tidigare versionen och gäller from 2019-07-01. För dig som ingått avtal med oss före detta datum gäller det avtalet tills du aktivt ingår ett nytt avtal med oss.

Vid frågor om behandlingen av personuppgifter vänligen vänd dig till oss på dpo@dreamwork.se alternativt: Dataskyddsombud, Dreamwork Scandinavia AB, Drottninggatan 1, 252 21 Helsingborg.

Vänligen kontrollera dina uppladdade filer innan du skickar iväg din ansökan.

Du kan bifoga max 10 filer, vänligen försök igen med färre antal filer markerade.

Du kan bifoga max 10 filer (på totalt 40 MB). Du kan ansöka utan att ladda upp filer såsom CV och personligt brev, skickar du in din ansökan utan att bifoga filer kommer du att få information via e-post om hur du kompletterar din ansökan.

Du får en bekräftelse när din ansökan är mottagen - upplever du problem med att skicka in din ansökan kontakta info@dreamwork.se.

Tack, din ansökan är nu mottagen. Du kommer inom kort att få en bekräftelse till din e-post.
Tack så mycket - din ansökan är mottagen. För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du komplettera med ditt CV. Vi har skickat ett mail med instruktioner - får du inte mailet titta i din skräppost eller kontakta oss på kontakt@swesale.se.
Nu gick något snett. Försök igen om en kort stund, om problemet kvarstår kontakta oss gärna via kontakt@swesale.se

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Petra Axvigg
Petra Axvigg
Upphandlingskonsult
031 - 10 98 01petra.axvigg@dreamwork.se
Auktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Rekryteringsföretag