Storkundssäljare – Hermelin Handels AB

Storkundssäljare – Hermelin Handels AB

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Om Tjänsten

Som Storkundssäljare på Hermelin ansvarar du för försäljningen av Hermelins produkter inom området Kitchen, som är indelat i tre olika produktgrupper: Bar och restaurangprodukter, Köksutrustning samt Dryckesmaskiner. Försäljningen sker genom bearbetning av både befintliga samt nya kunder. Du kommer bland annat att bearbeta grossister samt specifika nyckelkunder som är spridda över hela Sverige. Tillsammans med marknadsansvarig och försäljningschef för produkterna sätter du sortiment samt strategier.

Dina Arbetsuppgifter

•Planera, boka, kontrollera, genomföra och följa upp samtliga kundbesök och försäljningar i sådan omfattning att uppsatta mål uppfylls
•Ha en tät dialog med befintliga kunder och besöka dem regelbundet
•Internt informera kollegor om konkurrenters aktiviteter och produkter
•Dagligen rapportera i Hermelins säljstöd
•Genomföra kampanjer och besök med återförsäljare
• deltaga och ansvara för mässor och kund event

Din Profil

För att komma till din rätt i rollen som Storkundssäljare på Hermelin ser vi att du har tidigare erfarenhet av liknande försäljning samt gärna branscherfarenhet. Vidare är det meriterande om du tidigare har jobbat inom HORECA området. Då en del av dina kunder är engelsktalande är det ett krav att du behärskar engelska flytande i tal och skrift. Du kommer att få möjligheten att vara med och bygga upp och utveckla Kitchen – området och därför ser vi att du är en målinriktad person med mycket driv och engagemang.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Swesale Rekrytering AB. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi vill ha din ansökan senast den 4/3-12 Urval kommer dock att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Maria Velander: 076-870 99 45.

Om Företaget

Hermelin Handels AB är ett sälj- och serviceföretag inom hotell-, restaurang- och kontorssektorn, där vi förser företag med kaffemaskiner, köksmaskiner och annat som hör kök och servering till. Försäljningen sker genom ett rikstäckande nät av återförsäljare. Vår produktmix är fokuserad på varumärken förknippade med hög kvalitet där vi besitter en stor kompetens. Som kund innebär det att du inte bara får en maskin levererad, vi skapar förutsättningar för att den både skall uppfylla och överträffa dina förväntningar. Det må gälla service, reparationer eller tillbehör. Vi erbjuder i samarbete med våra återförsäljare olika koncept och kundlösningar som skapar förutsättningar för enkel hantering och god intjäningsförmåga för dig som kund. Vi har rikstäckande service med egna tekniker i Stockholm, Göteborg och Malmö, samt servicepartners i hela Sverige. Detta kan du kan läsa mer om under Service.

Om Oss

Swesale Rekrytering & Bemanning grundades 2004. Vår vision är att skapa ett framgångsrikt, viljestarkt och nytänkande företag som respekteras och värderas högt av våra kunder, kandidater och samarbetspartners. Vårt mål är att tillsätta framtidens medarbetare till er organisation. Medarbetare som ska utveckla och förvalta era mål och visioner. Vår målsättning är att skapa ett långsiktigt samarbete tillsammans med våra kunder. Detta kan vi endast göra vid 100% nöjda kunder samt ett starkt personligt engagemang för dig som kund. Vi arbetar rikstäckande med utgångspunkt från vårt kontor i Stockholm. Våra konsulter har flerårig erfarenhet från rekrytering, bemanning, ledarskap, utbildning & organisationsutveckling. Sökord:*sälj*,Säljare, Försäljning, Sales, B2B, Fältsäljare, Utsäljare, Account Manager, Innesäljare, .Key Account Manager, KAM

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb