QuestBack söker en Customer Communications Manager

QuestBack söker en Customer Communications Manager

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Om Tjänsten

Vill du bli ansiktet utåt för ett branschledande företag inom digital feedback? Är du van vid att arbeta med kommunikation och har ett starkt kundfokus? Då är du personen vi söker till QuestBack!

Vi är inne i en expansiv fas och behöver utöka vårt Community Sucess Customer Success Team med en ny medarbetare. Vi söker därför en driven och organiserad person som får saker att hända. I rollen som Customer Communications Manager erbjuds du bra möjligheter att växa och utvecklas med företaget.

Dina Arbetsuppgifter

En viktig del i din roll som Customer Communications Manager kommer vara att skapa, underhålla och förbättra relationen med våra kunder. Du bidrar till att vi kan leverera innovativa lösningar till våra kunder och bistå dem med kvalitativ information i arbetet med Enterprise Feedback Management (EFM). Målsättningen är att våra kunder ska genomföra optimala online-undersökningar, analysera och förstå resultaten, vidta åtgärder och följa trender över tid. Ditt arbetsområde kommer huvudsakligen att vara Stockholm med omnejd.

Ansvarsområden:

• Du kommer att ansvara för kommunikation mot existerande kunder
• Arbeta med sociala medier och skapa innehåll
• Arbeta fram ett svenskt Community för våra kunder
• Arbeta med innehåll och utskick av nyhetsbrev mot kund
• Arbeta med innehåll och uppdatering av webbsidor
• Identifiera och kartlägga kunders affärsutmaningar, samt planera och genomföra åtgärder i samarbete med teamet
• Bistå kunder med aktuellt material

Din Profil

Vi ser att du är en mycket god skribent på svenska och engelska samt har ett högt driv och intresse för sociala medier och digital kommunikation. Det är viktigt att du ha en god grafisk känsla för hur bild och text samverkar. Dessutom har du lätt för att kommunicera med andra människor och känner dig trygg med att arbeta med kundvårdsaktiviteter.
Du har ett starkt intresse för lösningsorienterad försäljning inom It,- media eller kommunikation. Du har förmågan att arbeta effektivt både i team och leda dig själv och ditt arbete framåt. Som person är du initiativtagande och har en mycket god samarbetsförmåga. Du kommer att ingå i ett mindre team med stark sammanhållning.

Dina kvalifikationer:

• Mycket god skribent
• Praktisk erfarenhet av marknadsbaserad kommunikation
• Praktisk erfarenhet av hantering av nyhetsbrev
• Generell förståelse för alla steg i säljprocessen
• Ambitiös med en förmåga att prioritera rätt saker
• Trivs med att arbeta i team
• Självgående och strukturerad
• Prestigelös
• Kunskap Photoshop, SalesForce och Excel är meriterande
• Högre utbildning – kan ersättas av relevant arbetslivserfarenhet

Övrigt

Personliga egenskaper:

Vi söker dig som är kommunikativ och gillar att uttrycka dig i både tal och skrift samt vet hur man formulerar sig i digitala kanaler. Vi tror att du är en lösningsorienterad och handlingsinriktad person som får saker ”att hända”. Du trivs i en roll där du får ta mycket eget ansvar och hantera många olika kontaktytor, internt såväl som externt. Som person är du självgående och har förmåga att organisera, strukturera och planera ditt eget arbete. Du har ett kreativt och initiativrikt arbetssätt och ser möjligheter, inte problem. Du är serviceinriktad, lyhörd, socialt smidig och har en naturlig förmåga att skapa förtroende.

Erbjudande

• Ett utvecklande och stimulerande arbete i en kreativ miljö
• Marknadsmässig grundlön och säljbonus
• Placering i Stockholm
• Heltid
• Tillträde enligt överenskommelse

Ansökan

Du är välkommen att kontakta Viktor Hernborg på Swesale Rekrytering och Bemanning AB på 070- 331 29 00 alt. viktor.hernborg@swesale.se

Om Företaget

QuestBack grundades i januari 2000 och hade redan 2006 cirka 1 000 kunder. 2007 bedrev företaget verksamhet i 12 länder. Många företag använder ”Quest” som ett verb, på samma sätt som man säger ”att googla något”. Qusetback fortsatte att ge stöd åt de alltmer sofistikerade användarna av marknadsundersökningsverktyg i alla branscher och utvecklades så småningom till att vara en av marknadens största aktörer inom teknikbaserad hantering av feedback. Vår roll på marknaden är att förverkliga vår vision om öppna och socialt drivna beslutsprocesser och fortsätta hjälpa alla typer av organisationer– från välkända globala företag till mindre bolag– med att implementera feedbacklösningar och nå framgångar

Om Oss

Swesale är ett nischat specialistvarumärke inom sälj och marknad. Företaget grundades 2005 av Dan Wikström och Robert Klatzkow, båda med mångårig bakgrund från Rekryterings-och Bemanningsbranschen. Swesale arbetar rikstäckande och genomför över 350 uppdrag årligen. Alla våra rekryterings- och konsultchefer har själva gedigen erfarenhet av att arbeta inom sälj och marknadsorganisationer. Tillsammans med vår kvalificerade rekryteringsprocess, våra nätverk och kraftfulla kanaler gör det att vi snabbt och effektivt säkerställer ett urval av marknadens bästa kandidater. www.swesale.se