Marketing Campaign Manager

Marketing Campaign Manager

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Om Tjänsten

Vi söker för kunds räkning en erfaren och detaljfokuserad Marketing Campaign Manager med näsa för affärer. Du kommer att arbeta med flera kampanjer där du förväntas ta helhetsansvaret för ditt om område genom att arbeta proaktivt med dina kampanjer.
Som Campaign Manager tar du ett helhetsansvar för att realisera leveransen av sålda mediekampanjer. Arbetet innebär till stor del att arbeta i BidTheatres egenutvecklade system, samt att kommunicera med kampanjbeställare och den interna teknikavdelningen.
Vi tror att rollen passar dig med teknikintresse och analytisk läggning. I rollen förväntas du vara proaktiv, noggrann och kommunikativ. Högskoleutbildning är meriterande. Vi tror att du har några års erfarenhet i en liknande roll, kanske hos en publicist, annonsnätverk, online-byrå eller ett företag likt BidTheatre.

Dina Arbetsuppgifter

Planeringen är en kreativ aspekt av rollen där man arbetar med att förstå på vilka sajter och vertikaler en målgrupp kan tänkas hittas. Mediaplanering har och en analytisk aspekt i att utvärdera tidigare statistik och resultat för kampanjer, och låta dessa vägleda planeringen.
Campaign Manager behöver skaffa sig en god känsla för de sajter och funktioner som finns att tillgå i systemet, och för vilka kampanjer de passar bäst.
I rollen ingår att supporta och hjälpa kunder som själva hanterar kampanjer i systemet.
Jobbet som Marketing Campaign Manager omfattar även kampanjuppsättning, vilket omfattar att lägga upp kampanjordrar i Bidtheatres system och förbereda dem för att gå igång enligt vad som avtalats. En del i dessa moment är att lägga upp bannermaterial från kund och om nödvändigt anpassa dem till systemet. Ibland krävs här dialog med kunden för att få rätt material. Campaign Manager sköter den löpande kampanjhanteringen. Som Campaign Manager förväntas du stå i dialog med kampanjbeställaren under kampanjens gång. I rollen som Marketing Campaign Manager kommer du leda och stötta olika marknadsaktiviteter och kommunikationsprojekt. Du förväntas ta ”ägarskapet” om samtliga pågående kampanjer. Du kommer att implementera, utveckla och förvalta lokala varianter av våra kampanjer och marknadsmaterial.

Din Profil

• Du är en god kommunikatör med erfarenhet av att arbeta med integrerad kommunikation i egna och externa kanaler.
• Du har god erfarenhet av samarbete med externa leverantörer.
• Du har dokumenterad erfarenhet av att leda onlinekampanjer och gärna även offline.
• Du har goda kunskaper i MS Office.
• Det är meriterande om du har erfarenhet från CRM-arbete.
• Du är van vid att ta enskilt ansvar för dina arbetsuppgifter.
• Du är van vid att jobba proaktivt.
• Att leverera med god kvalité´ är för dig en självklarhet.
Du är strukturerad, har hög arbetskapacitet och kan leda flera olika projekt samtidigt. Du är affärsinriktad, engagerad, självständig, lösningsorienterad och flexibel och är van att arbeta proaktivt. Dessutom har du en förmåga att utvärdera både printat och digitalt marknadsmaterial ur ett kreativt och innehållsmässigt perspektiv.

Erbjudande

Arbetet kommer ge dig friheten att panera dina arbetsdagar men med under ansvar leverera det bästa såväl internt som externt. För rätt person kommer det finnas god möjlighet till att påverka och utvecklas i rollen, eftersom företaget är mindre. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp på tre personer.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att ansöka på vår hemsida www.swesale.se alternativt via www.monster.se. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen löper ut.

Om Företaget

Med sin egenutvecklade teknik är BidTheatre pionjärer i Norden med att tillhandahålla lösningar för programmatisk handel av digital media. Programmatisk handel av digital media är sedan något år under tillväxt i Europa, då den erbjuder effektiviseringar och nya möjligheter i ett traditionellt manuellt arbetsflöde och icke-transparent marknad. Tekniken, och ekosystemet inom programmatisk och realtidshandel (RTB), erbjuder också nya möjligheter att anpassa marknadsbudskapet utifrån mottagaren, vilket avsevärt ökar avkastning per investerad marknadsföringskrona.
BidTheatres grundades 2012 av Marcus Johansson (civ. ing. KTH datateknik) och Mattias Karlsson (MBA). Företaget gjorde positivt resultat 2013 och har positivt kassaflöde. Företagets kunder hittas bland mediebyråer, mediehus, större annonsörer samt annonsnätverk. Företaget är just nu i en expansiv fas och söker därför en Campaign Manager på heltid placerad på företagets lokaler på Tulegatan i Stockholm.
Sökord: marknadsförare, marknadsföring, traffic, media*, medie*, mediebyrå, kampanj*, press*, marknads*