Kundtjänstmedarbetare sökes till Klarna!

Placering: Stockholm

Kundtjänstmedarbetare sökes till Klarna!

Kundtjänstmedarbetare sökes till Klarna! logotyp

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Placering: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Swesale Rekrytering & Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Vi är ett nischat specialistföretag inom sälj och marknad, vilket innebär att vårt fokus är kompetensförsörjning till säljande organisationer. Swesale grundades 2005, arbetar rikstäckande och genomför över 450 rekryteringsuppdrag årligen. Alla våra rekryteringskonsulter och konsultchefer har själva gedigen erfarenhet av att ha arbetat inom sälj och marknad. Tillsammans med vår kvalificerade rekryteringsprocess, våra nätverk och kraftfulla kanaler arbetar vi snabbt och effektivt för att säkerställa ett urval av marknadens bästa kandidater.

Om tjänsten
Brinner du för service och lockas av att ta nästa steg i karriären? Trivs du i en fartfylld arbetsmiljö och samtidigt kan bidra med härlig energi? Då har du hittat rätt! Vi på Swesale söker kundtjänstmedarbetare till världens största kontaktcenter Teleperformance. De sköter kundtjänstverksamhet till välkända varumärken, bland annat Klarna som nu är i behov av ny personal. Klarna arbetar med betalningslösningar inom e-handelsbranschen. Här finns goda karriärmöjligheter och tillgång till breda kontaktytor. Företagskulturen präglas av gemenskap och teamwork vilket gör att dina personliga egenskaper värdesätts högt.

Teleperformance sitter i Solna och du kommer arbeta i nya, fräscha lokaler med tillgång till kostnadsfritt gym utanför arbetstid. Den aktuella tjänsten är på 80–100% med ett rullande schema varje månad.

Låter detta spännande? Sök till oss nu!

Dina arbetsuppgifter
Som agent på Klarnas konsumentsupport kommer dina primära arbetsuppgifter bestå av att ta emot och besvara inkommande samtal. Ditt uppdrag inom Klarna är att leverera kvalitativ support vid frågor och eventuell problematik kring bolagets betalningslösningar. Här värdesätts dina kommunikativa egenskaper och förmågan att agera ledstjärna vid kundbemötande som främst sker via telefon. Anställningen inleds med en 3 veckors introduktionsutbildning i syfte att integrera dig i Klarnas arbetssätt så effektivt som möjligt. Utbildningen ger dig kunskap om företagets system och presenterar några av de hinder man kan stöta på en vanlig arbetsdag. När du väl ska börja arbeta självständigt kommer du ha god inblick i Klarnas betalningslösningar och stå på en stadig grund när det är dags att göra en kund nöjd.

Din profil
Vi söker dig som:

  • Är lösningsfokuserad och självgående
  • Har en positiv attityd och är utåtriktad
  • Kan det svenska och engelska språket flytande samt har förmågan att uttrycka sig professionellt i tal och skrift.
  • Är empatisk och har en god förmåga att kommunicera
  • Tycker om högt tempo

Har du erfarenhet inom servicebranschen sedan tidigare är det meriterande, men inget krav.

Erbjudande
Vi erbjuder ett givande och utvecklande arbete hos ett stort internationellt bolag med kontor över hela världen. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget och du får möjlighet att samla värdefulla erfarenheter inför framtiden. Vi tillämpar fast lön, har kollektivavtal och erbjuder friskvård för alla våra konsulter. Är du ny i yrkeslivet utan speciellt mycket erfarenhet är det här en fantastisk möjlighet!

Ansökan
Har du några frågor gällande tjänsten som kundtjänstmedarbetare eller vill ha mer information går det bra att kontakta Ida Carlström på swesale2@swesale.se

Vi ser fram emot din ansökan!