Kundservice – 1st line

Placering: Härryda

Kundservice – 1st line

Kundservice – 1st line logotyp

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Placering: Härryda
Omfattning: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kort om tjänsten

Blomsterlandet står inför en spännande digitaliseringsresa framåt och vi behöver förstärka vår organisation med kundservicemedarbetare.
Vi söker dig som är genuint serviceminded, ordningsamt lagd samt som har tidigare erfarenhet från kundservice.

Om verksamheten

Blomsterlandet är en svensk kedja med 64 butiker från Malmö i syd till Luleå i norr. Vi har ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård, som buketter, arrangemang och accessoarer till vardag och fest. Dessutom är vår e-handel öppen dygnet runt.

Genom en kombination av kunskap, service, inspiration och högt engagemang erbjuder Blomsterlandet ett prisvärt utbud med hög kvalitet där endast fantasin sätter gränserna.

Vi köper direkt från odlaren utan onödiga mellanhänder och i möjligaste mån svenskodlade växter från din närhet.

Välkommen till ett riktigt Blomsterland!

Mer om tjänsten

Blomsterlandets målsättning är att vara det ledande varumärket inom växter och trädgårdstillbehör. Som kundservicemedarbetare hos oss arbetar du med att stärka relationen med kunden genom snabb, personlig och relevant kommunikation för att ge den bästa servicen för att kunden ska vilja återkomma.

Befattningen huvudsakliga arbetsinnehåll:

• Ärendehantering
-Besvara och hantera samtal och ärenden i alla våra servicekanaler inklusive support för butikerna.
-Ha kontakt med olika partners/leverantörer.
-Utveckla och förbättra våra servicekanaler.

• Ansvara för att samspel med olika avdelningar hålls levande och aktiva.

• Skapa, underhålla och förbättra dokumentation, rutiner och processer.

Arbetet sker på plats på huvudkontoret i Mölnlycke

Din profil

Vi söker dig som vill vara med att bygga upp något från grunden, som har erfarenhet kundservicearbete och då gärna från E-handel, vilket dock inte är ett krav.
För att lyckas bra i denna roll behöver du, förutom att hantera svenska obehindrat i tal och skrift;
• Vara lösningsorienterad och serviceminded.
• Gillar att jobba mot uppsatta mål.
• Ha en god datorkunskap och gärna arbetat i olika system.
• Tycka om att arbeta med förbättringar av rutiner/processer.
• Vara bra på att skriva rutiner, FAQ:er m.fl.
• Vara en person som gilla att utbilda, skapa struktur och hjälpa till.

Som person tror vi att du, precis som vi, är positivt lagd, strukturerad och ordningsam.

Ansökan

I dessa rekryteringar samarbetar vi med Dreamwork.
Ansök tjänsten på www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev. Urval sker löpande.
Har du frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Petra Axvigg.

Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Petra Axvigg
Petra Axvigg
Rekryteringssspecialist
031 - 10 98 01petra.axvigg@dreamwork.se
Kundservice – 1st line logotyp

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Placering: Härryda
Omfattning: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning