Kommunikativ Kundservicemedarbetare till HSB i Helsingborg

Placering: Helsingborg

HOLDER JOBB logotyp

Kommunikativ Kundservicemedarbetare till HSB i Helsingborg

Sista ansökningsdag har passerat

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kort om tjänsten

HSB Nordvästra Skåne växer och söker nu dig som vill arbeta inom kundservice i en utåtriktad och varierande roll med flertalet olika kommunikativa och administrativa uppgifter. I rollen blir du även länken mellan kundservice och avdelningarna för marknad och medlemsverksamhet. Som medarbetare hos HSB ges du möjligheten att aktivt bidra till såväl din egen som företagets utveckling i en flexibel organisation med korta beslutsvägar och hjälpsamma kollegor.

Tjänsten är med anställning direkt hos HSB och rekryteringen sköts av Dreamwork.

HSB är en medlemsägd och värdestyrd organisation som grundar sig på övertygelsen om alla människors lika värde, de kooperativa principerna och innebörden av värdeorden Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan (ETHOS).

HSB Nordvästra Skåne levererar tjänster av högsta kvalitet inom ekonomi, förvaltning och fastighetsskötsel till fastighetsägare i nordvästra Skåne. Vi förvaltar och förädlar befintliga fastigheter åt drygt 160 kunder och bygger även attraktiva bostäder i regionen. Vårt fantastiska kontor finns i Ramlösa Brunnshotell i Helsingborg och vi är omkring 70 engagerade medarbetare som arbetar i företaget.

Läs gärna mer på www.hsbnvs.se

Mer om tjänsten

Befattningen innebär, i första hand, arbete på företagets avdelning för kundservice och administration. Här kommer du, tillsammans med sex andra kollegor, att arbeta med service via telefon, chatt och mejl samt viss administration kopplat till fastighetsförvaltning och bostadsrättsföreningar.

I din roll kommer du utöver ovanstående att vara kundservice länk till avdelningarna medlem och marknad. Det innebär att du också kommer att jobba med arbetsuppgifter som bl.a. intern kommunikation via intranät och andra kanaler samt framtagande av information för uppdatering av hemsida, kundwebb och sociala medier.

Du kommer dessutom att vara delaktig i att utveckla företagets medlemsverksamhet, utforma kursbeskrivningar och annat material samt planera och hantera administration kring HSB Nordvästra Skånes årsstämma och andra medlemsaktiviteter.

Beroende på vad som är på gång i verksamheten kommer du även att vara behjälplig i övriga medlems- och marknadsfrågor.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet från snarlikt arbete. Vidare är det viktigt att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är en stor fördel om du i kombination med kundservice även har erfarenhet av administration samt att självständigt producera och kommunicera relevant, skriftlig information i interna och externa kanaler.

Kanske har du arbetat inom förvaltning eller fastigheter sedan tidigare, men det är inget krav. Bonus är om du har erfarenhet av kommunikation via intranät, hemsida, chatt och/eller sociala medier.

Avgörande för tjänsten blir dina personliga egenskaper, vilka vi kommer att värdera högt. De egenskaper vi vill se hos dig är att du är serviceinriktad, har ett eget driv och en förmåga att ta egna initiativ. Då tjänsten innebär mycket telefonkontakter trivs du med det och du är duktig på att bygga relationer och skapa förtroende. Vi ser att du är van datoranvändare och hanterar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Vidare är du organiserad, strukturerad, stresstålig och har ett glatt humör. Tillträde av tjänsten är så snart som möjligt.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt då urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré 070-3774539 alternativt mahlin.glyre@dreamwork.se.

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Mahlin Glyré
Mahlin Glyré
Rekryteringsspecialist
042 - 17 66 11mahlin.glyre@dreamwork.se