Klarna söker kundtjänstmedarbetare

Placering: Solna

Klarna söker kundtjänstmedarbetare

Klarna söker kundtjänstmedarbetare logotyp

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Placering: Solna
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Swesale Rekrytering & Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Vi är ett nischat specialistföretag inom sälj och marknad, vilket innebär att vårt fokus är kompetensförsörjning till säljande organisationer. Swesale grundades 2005, arbetar rikstäckande och genomför över 450 rekryteringsuppdrag årligen. Alla våra rekryteringskonsulter och konsultchefer har själva gedigen erfarenhet av att ha arbetat inom sälj och marknad. Tillsammans med vår kvalificerade rekryteringsprocess, våra nätverk och kraftfulla kanaler arbetar vi snabbt och effektivt för att säkerställa ett urval av marknadens bästa kandidater.

Om tjänsten

Vi på Swesale söker just nu nya kundtjänstmedarbetare till Klarnas kundtjänst hos vår kund Teleperformance. Teleperformance är ett av nordens största kundserviceföretag och erbjuder möjligheten för andra företag att outsourca sin kundhantering till dem. Du kommer arbeta på Klarnas avdelning och hjälpa deras kunder med fakturafrågor.   För att trivas i tjänsten tror vi du gillar serviceyrken med fokus på kommunikation och gillar högt tempo.  Din sociala personlighet och driv är det som värdesätts och du behöver inte ha några tidigare erfarenheter av liknande arbete. Arbetsplatsen genomsyras av en trevlig och sammansvetsad företagskultur, med många härliga personligheter. Är du intresserad av att bli en del av den? Då tycker jag absolut du ska läsa mer om tjänsten här nedan. 

De aktuella tjänsterna är förlagda hos Teleperformance som sitter i Solna och du arbetar utefter ett rullande schema varje månad. Arbetstiderna är fördelade på både vardagar och helger och omfattningen är 80-100%.  

Dina arbetsuppgifter

Din främsta arbetsuppgift kommer vara att ta inkommande samtal från fakturabolagets kunder och hjälpa dem med deras problem eller frågeställningar. Kommunikationen med kunderna sker via telefon och chatt. Tjänsten fokuserar enbart på support och inkluderar inget sälj. 

För att kunna utföra dina arbetsuppgifter på bästa sätt inleds alla anställningar med 3 veckors utbildning. Där får du ta del av information kring företaget, arbetssystemen, vanliga problem för kunden och annat du kan tänkas behöva veta. Introduktionsutbildningen ger dig en bra grund att stå på när du väl ska börja arbeta på egen hand. 

Din profil

Vi söker dig som:

– Är lösningsorienterad och självgående

– Har en positiv och extrovert personlighet

– Besitter mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket

– Är empatisk och en god kommunikatör

– Gillar högt tempo

– Har fullständiga gymnasiebetyg

Har du erfarenhet av serviceyrken sedan tidigare är det meriterande, men inget krav.

Erbjudande

Swesale erbjuder alltid anställning enligt kollektivavtal och friskvård för alla våra konsulter. Vi erbjuder ett givande och utvecklande arbete hos ett stort internationellt bolag med kontor över hela världen. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget och du får möjlighet att samla värdefulla erfarenheter inför framtiden. Är du ny i yrkeslivet utan speciellt mycket erfarenhet är det här en fantastisk möjlighet!

Ansökan

Har du några frågor gällande tjänsten som kundtjänstmedarbetare eller vill ha mer information går det bra att kontakta Jennifer Safaei på jennifer.safaei@swesale.se Vi ser fram emot din ansökan!