Key Account Manager till Retailavdelningen Com Hem

Key Account Manager till Retailavdelningen Com Hem

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Om Tjänsten

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av Tv, Bredband och Telefoni. Cirka 40 procent, ca 1,8 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni.

Com Hem erbjuder även interaktiva tjänster som underlättar drift, kommunikation och underhåll för fastighetsägare. Företaget har cirka 950 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Härnösand och Örnsköldsvik. Ägare är BC Partners.

Dina Arbetsuppgifter

Som KAM på Retailavdelningen kommer du att ansvara för att förvalta, bygga upp och utveckla ett utvalt antal återförsäljarpartners. Vidare skapar du relationer med nya samarbetspartners, och fortsätter stärka Com Hems position på marknaden framförallt genom en hög närvaro bland återförsäljarna. Du skapar kreativt nya vägar att nå försäljning och förhandlar med återförsäljarna, samarbetsavtal, marknadsplaner, exponeringsavtal och bonusavtal. Genomföra aktiviteter och kampanjer är en del av arbetet och här kommer din analytiska ådra väl till hands i utvärderingen av dessa.
Du har eget budgetansvar och rapporterar dagligen till Säljchef Retail.

Din Profil

• Social, såväl som en god lyssnare och du inger förtroende.
• Dokumenterat goda säljresultat där erfarenhet från tidigare roll som KAM är ett plus.
• Erfarenhet av att genomföra förhandlingar samt vara drivande i processer.
• Förståelse för hur abonnemangsförsäljning bedrivs via återförsäljare
• Givetvis har du körkort B.

Du arbetar troligen idag med operatörsrelaterad försäljning av Mobil -, Digital-TV eller Bredband via återförsäljarledet eller kanske på operatörs eller hårdvarusidan. Som person är du självgående samt mål och resultatinriktad. Du har lätt för att skapa relationer och ser affärsmöjligheter. Du välkomnar utmaningar, drivs av att utvecklas i din karriär och har ett stort engagemang för det du företar dig.

Erbjudande

Möjligheten att arbeta med ett av marknadens starkaste varumärken med tjänster och produkter i den absoluta framkanten. Du får arbeta i ett expansivt företag med mycket professionella och kunniga kollegor där det ställs höga krav men där man också får mycket tillbaka. Du har stor frihet att utveckla relationen till dina Återförsäljare och arbeta med att optimera försäljningen i en bransch som är under ständig utveckling och förändring.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Swesale Rekrytering & Bemanning. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan via ansökningslänken. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult:
Jacqueline Hamilton på telefon: 0708-50 30 85, E-post: jacqueline.hamilton@swesale.se

Om Oss

Swesale är ett nischat specialistvarumärke inom sälj och marknad. Företaget grundades 2005 av Dan Wikström och Robert Klatzkow, båda med mångårig bakgrund från Rekryterings-och Bemanningsbranschen. Swesale arbetar rikstäckande och genomför över 350 uppdrag årligen. Alla våra rekryterings- och konsultchefer har själva gedigen erfarenhet av att arbeta inom sälj och marknadsorganisationer. Tillsammans med vår kvalificerade rekryteringsprocess, våra nätverk och kraftfulla kanaler gör det att vi snabbt och effektivt säkerställer ett urval av marknadens bästa kandidater.
www.swesale.se