Key Account Manager till Arkadin

Key Account Manager till Arkadin

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Om Tjänsten

I rollen som Key Account Manager hos Arkadin så kommer du att arbeta 100 % med befintliga kunder. Din huvudakliga uppgift blir att vårda, utveckla och fördjupa samarbetet med ca 50 utvalda kunder med kontaktytor på den svenska marknaden genom strukturerat och systematiskt arbete. Du bygger starka kundrelationer och lär dig förstå var och hur dina kunders kostnader och intäkter uppstår i företaget samt räknar på lönsamhet i ditt försäljningsarbete. Du samlar in och analyserar extern och intern information om bl.a. marknader, branscher, trender, kompetens, teknik, organisationer och produkter. Du löser dina kunders behov med hjälp av hela Arkadins produktporfölj.

Dina Arbetsuppgifter

Rollen innebär att;

Boka möten
Göra behovsanalyser
Föreslå lösningar
Förhandla och driva mot avslut
Bearbeta kunder med 200 anställda och uppåt.
Din primära målgrupp kommer att vara VD, CTO, Inköpschefer, IR chefer, Marknadschefer och PR chefer.

Din Profil

Du är en duktig kundansvarig säljare med dokumenterat goda säljresultat i en teknisk miljö. Att göra behovsanalyser är naturligt för dig. Du är duktig på att prioritera din tid rätt och har goda erfarenheter av att bygga starka relationer internt och externt då cross-selling ingår i arbetet. Du vet hur offertarbete, förhandling, vinnande kommunikation och avslut går till. I dina personliga egenskaper ser vi en representativ individ som har en inre drivkraft till att vilja lyckas, ett resultatfokus. Vi värderar att du är förtroendeingivande och trygg i din roll som KAM.

Övrigt

Du kommer till ett gäng med ca 20 medarbetare i centrala Stockholm. Arkadin är ett ungt gäng som gillar fart och egna initiativ. Företaget har genomgått en hel del förändringar så det är viktigt är du som person trivs i en flexibel föränderlig miljö. Arkadin har en stark säljkultur och passar dig som brinner för försäljning och inte räds utmaningar. På Arkadin eftersträvar vi att leva efter våra fyra grundvärderingar: entrepenörskap, arbeta tillsammans, glädje och respekt!

Erbjudande

Arkadin erbjuder en marknadsmässig lön och attraktiv bonusmodell. En miljö där ambition, vilja och resultat belönas.

Ansökan

Vi gör urval och intervjuar löpande. Vi vill gärna få din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Tobias Jägerskog på Swesale.

Om Företaget

Arkadin är en av de största och snabbast växande ”Collaboration Service Provider” i världen. Med en vision rotad i tron att framsteg kommer ur människans önskan att dela, erbjuder Arkadin ett komplett utbud av integreradeljud-, webb-, video-, och UC-lösningar. Från början av 2014 har Arkadin ingått i NTT Communications solutions, the international Communications och ICT Provider of NTT, som levererar konsulttjänster, arkitektur, säkerhet och molntjänster.
Med ett globalt nätverk av 53 kontor i 32 länder över hela världen, levererar Arkadin sina affärslösningar med hjälp av en programvara som en tjänst (SaaS)-modellen. På så vis kan kunderna dra nytta av snabba, skalbara installationer med en hög avkastning på investeringen.

Om Oss

Swesale är ett nischat specialistvarumärke inom sälj och marknad. Företaget grundades 2005 av Dan Wikström och Robert Klatzkow, båda med mångårig bakgrund från Rekryterings-och Bemanningsbranschen. Swesale arbetar rikstäckande och genomför över 350 uppdrag årligen. Alla våra rekryterings- och konsultchefer har själva gedigen erfarenhet av att arbeta inom sälj och marknadsorganisationer. Tillsammans med vår kvalificerade rekryteringsprocess, våra nätverk och kraftfulla kanaler gör det att vi snabbt och effektivt säkerställer ett urval av marknadens bästa kandidater. www.swesale.se