Jernhusen media söker en ambitiös Key Account Manager till sitt Stockholmskontor!

Jernhusen media söker en ambitiös Key Account Manager till sitt Stockholmskontor!

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Om Tjänsten

Jernhusen Media är ett produktområde inom Jernhusen vars affärsidé är att på kommersiella villkor och med resenären i fokus utveckla, sälja och förvalta effektiva och attraktiva medieprodukter som får våra kunders affärer att växa.

Varje dag besöker över en halv miljon människor Jernhusens stationer runt om i hela landet. Jernhusen Media är sedan fem år tillbaka ett eget produktområde inom Jernhusen och ansvarar för reklam- och eventförsäljning på ett fyrtiotal stationer. Jernhusen har närmare 500 000 resenärer och besökare varje dag. Nu söker vi dig som vill vara med på vår resa att utveckla denna verksamhet och sälja reklamexponering på några av landets mest besökta platser.

Dina Arbetsuppgifter

Jernhusen media är inne i en expansiv fas och behöver utöka sin personalstyrka med en säljare. Vi söker därför en driven säljare som erbjuds bra möjligheter att växa och utvecklas med företaget. Ditt ansvar är att skapa rätt förutsättningar för våra kunder och på sätt skapa förutsättningar för att enheten ska växa och utvecklas. Detta utifrån valda strategier och uppsatta mål. För att vara framgångsrik i rollen är du en erfaren säljare med goda dokumenterande försäljningsresultat. Erfarenhet från utomhus, event- och idéförsäljning är starkt meriterande. Vidare är du van att arbeta strukturerat mot budget, har lätt för att se affärsmöjligheter och få dem att realiseras. Som KAM rapporterar du till den Kommersiella chefen men arbetar dagligdags med vår Säljare i Göteborg på Jernhusen Media och din arbetsplats är på vårt huvudkontor i Stockholm.

Du kontaktar kunderna proaktivt och ansvarar både för nyförsäljning samt omförhandlingar av befintliga kontrakt. Du ansvarar för att förbereda, målsätta och följa upp kunder på den egna kundlistan samt prospects för att skapa lönsamma affärer. Du är drivande och delaktig i framtagningen av säljmaterial som är anpassat efter kundernas behov och verksamhet.
Som Key Account Manager samarbetar du med Jernhusen Medias mediepartners för volymprodukter, analogt och digitalt. Du arbetar i ett team och nära verksamheten och även internt arbete ingår (ex. skråmöten, stationsplaner, jobba nära produktionsledare).

Din Profil

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning, är mitt i karriären, har jobbat med B2B- försäljning i minst tre år, med en egen kundbank och arbetar i dagsläget inom mediabranschen gärna med utomhusreklam . Du har jobbat med en egen kundbank och arbetar i dagsläget på en event- marketing byrå eller en renodlad reklambyrå. Du arbetar med relationsskapande försäljningsarbete inom media, där produkt och lönsamhetskalkylering ingår. Du har en roll som Account Manager eller liknande och du arbetar med att identifiera och bearbeta nya kunder samt rådgivande och konsultativt med befintliga kunder. I dina arbetsuppgifter ingår att planera-genomföra-utvärdera medieprojekt, säljmöten, pitchar och kundevents. Du har en god förståelse för affärs- och marknadsplaner och kan på ett affärsmässigt sätt koppla och realisera kundernas behov med vad Jernhusen Media erbjuder.

Du har:

• Har minst tre års erfarenhet från media- och/eller eventförsäljning
• Har mycket goda säljkunskaper och en förmåga att kunna förhandla på högsta nivå
• Har ekonomisk förståelse och förmåga att bedöma värdet av olika affärsalternativ
• Är entusiasmerande, trivs med ett öppet klimat och drivs av att arbeta nära ditt team
• Uttrycker dig väl i tal och skrift

Som person är du:

• ambitiös, självgående och initiativtagande
• positiv, kreativ och problemlösande
• analytisk, målmedveten och strukturerad

Erbjudande

• Ett attraktivt arbete hos en arbetsgivare med ett starkt varumärke
• En central roll för dig som vill vara med och fortsätta utveckla Sveriges bästa arena för reklam och event
• Ett utmanande arbete i en attraktiv och modern miljö, omgiven av drivna och engagerade kollegor
• Ett spännande företag med innovativa produktlösningar
• Placering i Stockholm
• Heltid
• Tillträde enligt överenskommelse

Ansökan

Du är välkommen att kontakta Viktor Hernborg på Swesale Rekrytering och Bemanning AB på 070- 331 29 00 alt. viktor.hernborg@swesale.se

Om Oss

Swesale är ett nischat specialistvarumärke inom sälj och marknad. Företaget grundades 2005 av Dan Wikström och Robert Klatzkow, båda med mångårig bakgrund från Rekryterings-och Bemanningsbranschen. Swesale arbetar rikstäckande och genomför över 350 uppdrag årligen. Alla våra rekryterings- och konsultchefer har själva gedigen erfarenhet av att arbeta inom sälj och marknadsorganisationer. Tillsammans med vår kvalificerade rekryteringsprocess, våra nätverk och kraftfulla kanaler gör det att vi snabbt och effektivt säkerställer ett urval av marknadens bästa kandidater.
www.swesale.se

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb