För kunds räkning söker vi en interim Försäljningschef

För kunds räkning söker vi en interim Försäljningschef

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Om Tjänsten

Vår kund designar, utvecklar och säljer ljussättningslösningar för världsmarknaden. De är världsledande inom uthyrning och har ambition att ta större marknadsandelar inom övriga segment. Företaget är i stark tillväxt och förväntas växa ytterligare på den globala marknaden de närmsta åren.

En viktig del i strategin är att tillsammans med respektive lands distributör utveckla och implementera återförsäljarplaner för att öka försäljningen. En viktig förståelse är att “sälja igenom” inte bara “sälja till”

Då nuvarande försäljningschef går på föräldraledighet söker vi en försäljningschef med anställning februari 2016 till och med december 2016 som kan axla ansvaret och dels ta vidare planer och idéer och genomförande men även bidra med egen erfarenhet och kompetens kring hur man skapar försäljning via tredje part.

Dina Arbetsuppgifter

Rollen kan antingen formas till en heltidstjänst då kommer du leda två Area Managers (AM) samt cheferna för Sales & Operation och After Sales. Alternativt få karaktären av en deltidsroll som chef över AM och chefen för Aftes Sales.

Oavsett vad det blir enligt ovan, ser vi att du har naturliga ledaregenskaper och har erfarenhet och förståelse för hela säljprocessen.

En av huvuduppgifterna blir att med två Area Managers, i samarbete med aktuell distributör, ta över, utveckla, implementera planer och aktiviteter på respektive marknad. Du kommer vara strategisk, taktisk och operativ i ditt arbete, därför ser vi att du är van och tycker om att växla perspektiv.

Din Profil

Vi söker dig med erfarenhet av internationell produktförsäljning med erfarenhet av “sell through” med tredje part. Det vill säga du har kompetens och erfarenhet hur man tillsammans med distributörer i andra länder aktiverar återförsäljarledet på bästa sätt. Självklart kan du visa upp goda säljresultat i just detta.

Vi ser gärna att du har något års ledarerfarenhet.

God affärsengelska är ett krav då företaget verkar på en global marknad.

Det är naturligt för dig att komma med egna initiativ men även vara inlyssnande och ta tillvara på medarbetarnas kompetens och idéer.

Övrigt

Du kommer agera underkonsult och vara antingen anställd av Swesale eller om du har ett eget bolag, fakturera Swesale.

Erbjudande

Marknadsmässig lön och möjlighet att få vara delaktig nyckelspelare i en framgångsresa.

Ansökan

Vi gör urval och intervjuer löpande, därför ser vi gärna din ansökan snarast möjligt men inte senare än 17 december. Vid frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta senior konsult Daniel Norling på daniel.norling@swesale.se

Om Oss

Swesale är ett nischat specialistvarumärke inom sälj och marknad. Företaget grundades 2005 av Dan Wikström och Robert Klatzkow, båda med mångårig bakgrund från Rekryterings-och Bemanningsbranschen. Swesale arbetar rikstäckande och genomför över 350 uppdrag årligen. Alla våra rekryterings- och konsultchefer har själva gedigen erfarenhet av att arbeta inom sälj och marknadsorganisationer. Tillsammans med vår kvalificerade rekryteringsprocess, våra nätverk och kraftfulla kanaler gör det att vi snabbt och effektivt säkerställer ett urval av marknadens bästa kandidater. www.swesale.se

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb