Customer Success Manager

Placering: Stockholm

GRC Watch logotyp

Customer Success Manager

Sista ansökningsdag har passerat

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Brinner du för kundbemötande och att hjälpa kunder utvecklas? Vill du vara med och vidareutveckla kundupplevelsen? Är du innovativ, självdrivande, kreativ och säljande? Drömmer du om att vara med och bygga ett bolag från start-up till scale-up? Då är vi rätt bolag för dig.

Om verksamheten

GRC Watch är ett LinkedIn för due diligence och på tech-språk är vi ett RegTech SaaS bolag med B2B fokus på marknaden för global distribution av fonder. Kort och gott är vi ett verktyg som hjälper finansföretag att följa de regler och lagar som omger alla finansiella transaktioner idag.

Bolaget grundades 2015 och sedan dess revolutionerar vi finansbranschen. Vi kopplar samman företag och hjälper dem att dela rätt information så att de kan göra en riskbedömning (due diligence). GRC WATCH är ett globalt nätverk som erbjuder toppmodern teknik, compliance expertis och en fantastisk användarupplevelse.

Vi har nätverksmedlemmar och kunder från över 30 länder som är banker, stora investerare och fondbolag. Vi har en stark position i Norden och kommer snart att expandera till andra typer av företag, som börsbolag, techbolag med mera.

Idag består GRC WATCH av två grundare som även har operativa roller i bolaget, CEO och Network Growth Manager samt Customer Success Manger och Key Account Manager. Vi har även ett fantastiskt utvecklingsteam.

Din profil

I rollen kommer du

  • Vidareutveckla och implementera framgångsrika Customer Success strategier baserat på dataanalys
  • Utveckla strategiska relationer med kunder
  • Aktivt arbeta med merförsäljning
  • Ansvarar för din egen säljbudget
  • Konkretisera feedback från kunder till produkt och utveckling
  • Kommunikation med kunder om vidareutveckling av funktioner, kundupplevelse och användarvänlighet
  • Säkerställa att nätverksmedlemmars och kunders onboarding är i toppklass

För att lyckas med detta bör du brinna för teknik, kundupplevelse, försäljning och vara hungrig på ny kunskap då det svänger fort inom finans- och tech branschen och vi är aldrig fullärda.

  • Bra social kompetens
  • Organiserad och strukturerad
  • Gillar försäljning
  • Har god IT-kompetens
  • Kan uttrycka dig flytande och obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande om du:

  • Har arbetat i SaaS bolag tidigare
  • Arbetat med försäljning I roll som till exempel Account Manager eller Key Account Manager
  • Har erfarenhet av Customer Success
  • Har arbetat i finansbranschen
  • Har haft budgetansvar

WHAT’S IN IT FOR YOU?

  • Du kommer att arbeta I en startup miljö med högt tempo och högt I tak, där du kommer vara med på en spännande resa och du har möjlighet att forma din framtida karriär. Vi växer och tacklar utmaningarna tillsammans som ett team.
  • Du arbetar självständigt då vi är ett internationellt team med bas i olika länder. Önskar du att arbeta från ett kontor har vi huvudkontoret i Stockholm, annars brukar vi kunna lösa en kontorslösning i staden du bor i.
  • Bra friskvårdsbidrag.
  • Teamresor för att träffa kollegor i andra länder.
  • Vidareutveckling – vi är aldrig fullärda och tar del av intern och extern expertis.
  • Du kommer arbeta i ett prestigelöst, drivande och härligt team.

Mer om tjänsten

Customer Success är grunden för tillväxt – för oss och för våra kunder.

Våra kunder behöver få en enastående kundupplevelse så de bjuder in kollegor och partners i vårt fantastiska nätverk. Vi vill att våra kunder får det värde de förväntar sig – och mycket mer. Genom att analysera kundupplevelsen och användardata begränsar vi churn (kundbortfall) och ökar intäkterna.

Du kommer att arbeta nära försäljning, marknadsföring och produktutveckling.

Dina arbetsuppgifter

  • Vidareutveckla och implementera framgångsrika Customer Success strategier baserat på dataanalys
  • Utveckla strategiska relationer med kunder
  • Aktivt arbeta med merförsäljning
  • Du ansvarar för din egen säljbudget
  • Konkretisera feedback från kunder till produkt och utveckling
  • Kommunikation med kunder om vidareutveckling av funktioner, kundupplevelse och användarvänlighet
  • Säkerställa att nätverksmedlemmars och kunders onboarding är i toppklass

För att lyckas med detta bör du brinna för teknik, kundupplevelse, försäljning och vara hungrig på ny kunskap då det svänger fort inom finans- och tech branschen och vi är aldrig fullärda.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialister Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg tobias.lindberg@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kort beskrivning

Brinner du för kundbemötande och att hjälpa kunder utvecklas? Vill du vara med och vidareutveckla kundupplevelsen? Är du innovativ, självdrivande, kreativ och säljande? Drömmer du om att vara med och bygga ett bolag från start-up till scale-up? Då är GRC Watch rätt bolag för dig.

Sociala medier inläggstext

Brinner du för kundbemötande och att hjälpa kunder utvecklas? Vill du vara med och vidareutveckla kundupplevelsen? Är du innovativ, självdrivande, kreativ och säljande? Drömmer du om att vara med och bygga ett bolag från start-up till scale-up? Då är vi rätt bolag för dig.

#jobbaiStockholm #nyttjobb #customersuccessmanager

Sök denna tjänsten nu

Villkor för att söka ny karriär via Dreamwork

Tack för att du väljer att söka ny karriär via oss.

Detta avtal ingås mellan parterna Dreamwork Scandinavia AB med org nr 556695-7600, nedan Dreamwork och dess dotterbolag. Dreamwork innefattar i dagsläget varumärkena Dreamwork, Dreamstaff, Dreamwork Engineering, Titan IT samt Swesale Rekrytering och Bemanning.

Avtalet innebär inte att någon av parterna är bundna av att erbjuda eller acceptera anställning eller uppdrag. För att fullfölja avtalet behandlar Dreamwork dina personuppgifter för att:

  • Kontakta dig angående jobberbjudanden, nya karriärmöjligheter och inbjudningar etc.
  • Erbjuda personlig utveckling, urval och bedömning i samband med rekryteringsprocess, även inkluderande bakgrundskontroll.
  • Presentera dig för en potentiell arbetsgivare som matchar dina önskemål om ny karriär.
  • Leva upp till de legala krav som ställs på oss samt att vi ska kunna tillhandahålla information som myndigheter begär.

Då du använder våra webbaserade tjänster samlas information in om dina besök på webbplatserna. Vi hänvisar till vår integritetspolicy som finns publicerad på www.dreamwork.se/integritetspolicy för information kring denna insamling och behandling av dessa personuppgifter.

De uppgifter Dreamwork behandlar om dig som kandidat när du söker en ny karriär är; namn, kontaktuppgifter, information i CV. Ansöker du via sociala medier eller extern tredjepartstjänst, behandlar vi även uppgifter som tillhandahålls Dreamwork via denna kanal.

I samband med intervju sparas ytterligare uppgifter såsom anteckningar över kompetens och arbetslivserfarenhet, samt uppgifter som du delar med dig av under intervjuer och annan kontakt med oss. Dreamwork förbehåller sig rätten att genomföra bakgrundskontroll av kandidater genom, men inte begränsat till, sökningar på sociala medier, referenstagning av kandidatens uppgivna referenser, vid behov kreditupplysning och personbakgrundskontroll. Du kan också genomföra olika personlighets- och färdighetstester som en del av din ansökningsprocess.

För att vi ska kunna fullfölja vår del av avtalet delar vi dina personuppgifter till potentiella arbetsgivare och inom vår interna organisation.

Du ansvarar för att ange korrekta och aktuella kontaktuppgifter såsom e-postadress och mobilnummer i din ansökan. I det fall du medvetet eller omedvetet gett annan person möjlighet att logga in på till exempel ditt e-postkonto eller verifiera pin-koder via din telefon, förstår du att detta innebär att denna person kan få tillgång till personuppgifter i vårt system, och att detta inte ska anses som ett intrång.

Avtalet löper tillsvidare utan särskild avtalstid. Uppsägning sker via e-post från endera part och ska behandlas skyndsamt. Dreamwork har rätt att göra ändringar och tillägg till avtalet. Sådana ändringar ska meddelas senast 30 dagar innan ikraftträdandet. Då ingen avtalstid föreligger har du som kandidat möjlighet att säga upp avtalet innan förändringen träder i kraft. Dreamwork har rätt att överlåta avtalet till annat bolag.

Dreamwork gallrar personuppgifter enligt vår integritetspolicy som finns publicerad på www.dreamwork.se/integritetspolicy. Om enskild formulering i detta avtal anses oskälig skall denna formulering falla bort men resterande del av avtalet fortfarande vara giltigt.

Denna version ersätter den tidigare versionen och gäller from 2019-07-01. För dig som ingått avtal med oss före detta datum gäller det avtalet tills du aktivt ingår ett nytt avtal med oss.

Vid frågor om behandlingen av personuppgifter vänligen vänd dig till oss på dpo@dreamwork.se alternativt: Dataskyddsombud, Dreamwork Scandinavia AB, Drottninggatan 1, 252 21 Helsingborg.

Vänligen kontrollera dina uppladdade filer innan du skickar iväg din ansökan.

Du kan bifoga max 10 filer, vänligen försök igen med färre antal filer markerade.

Du kan bifoga max 10 filer (på totalt 40 MB). Du kan ansöka utan att ladda upp filer såsom CV och personligt brev, skickar du in din ansökan utan att bifoga filer kommer du att få information via e-post om hur du kompletterar din ansökan.

Du får en bekräftelse när din ansökan är mottagen - upplever du problem med att skicka in din ansökan kontakta info@dreamwork.se.

Tack, din ansökan är nu mottagen. Du kommer inom kort att få en bekräftelse till din e-post.
Tack så mycket - din ansökan är mottagen. För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du komplettera med ditt CV. Vi har skickat ett mail med instruktioner - får du inte mailet titta i din skräppost eller kontakta oss på kontakt@swesale.se.
Nu gick något snett. Försök igen om en kort stund, om problemet kvarstår kontakta oss gärna via kontakt@swesale.se

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Bengt Lööw
Bengt Lööw
Rekryteringskonsult
Bengt.Loow@dreamwork.se
Porträttfoto Tobias Lindberg
Tobias Lindberg
Rekryteringskonsult
076 - 492 84 30tobias.lindberg@dreamwork.se
Auktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Rekryteringsföretag