Area Manager/Key Account Manager till Bo Edin AB

Area Manager/Key Account Manager till Bo Edin AB

Area Manager/Key Account Manager till Bo Edin AB logotyp

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Bo Edin AB är en världsledande innovatör och leverantör av högkvalitativa hörselprodukter. 1969 lanserade vi världens första slingförstärkare med true constant current under varumärket Univox. Utöver våra egenutvecklade Univox-produkter har vi även försäljning av produkter som kompletterar våra slingförstärkare, bl.a. trådlösa mikrofonsystem, som är ett viktigt affärsområde. Vi söker ständigt nya vägar för att förbättra våra produkter ur både använder- och miljösynpunkt, med fokus på utveckling av nya, innovativa och tekniska lösningar till förmån till personer som har svårt att höra i sin vardag. Under hösten 2018 lanserar vi ett nytt IR-system samt ett aktivt högtalarsystem och vi behöver förstärka vår försäljningsavdelning. Det är vår övertygelse att en hörslinga är den bästa lösningen att förmedla ljud till personer som bär hörapparat. Ända sedan företaget grundades av Bo Edin år 1965, har vårt mål varit att bibehålla och stärka vår position som världsledande leverantör av högkvalitativa produkter med högsta möjliga service till våra kunder. För mer info om oss se www.edin.se

Om Tjänsten:

Under den kommande 5-årsperioden har vi en ambitiös plan att växa och expandera både nationellt och internationellt, och söker en Area Manager med ansvar för den svenska AV-marknaden. Tjänsten utgår från Stockholm, men innefattar resor i hela Sverige samt troligen resor till internationella mässor 1-2 ggr/år.

Du kommer att arbeta med att utveckla befintliga partners, men även aktivt söka nya partners.
Du arbetar med hela Bo Edins produktportfölj och kommer att vara delaktig i arbetet att vidareutveckla vår portfölj och koncept. Det är viktigt att du kan bygga långsiktiga och goda relationer samt skapa konkurrenskraftiga försäljningsstrategier för att vara det naturliga alternativet hos våra partners och slutkunder.

Din Profil:

Vi söker en engagerad och snabbtänkt person med intresse för att driva och utveckla affärer inom den svenska AV-marknaden. Du trivs med eget ansvar och driver, strukturerar och planerar ditt arbete självständigt för att uppnå ditt budgetmål. Vidare är du förtroendeingivande, trygg i dig själv och har vana av att bygga relationer där du hanterar möten på olika nivåer på ett naturligt sätt. 

Din bakgrund:

  • Erfarenhet av att ha framgångsrikt byggt upp försäljning hos partners och slutkunder.

  • Erfarenhet av budget, prognostisering och uppföljning.

  • Erfarenhet av att ha arbetat med AV-produkter eller motsvarande.

  • Kunskaper i nätverksteknologi/infrastruktur är meriterande

  • Kan driva projektförsäljning och trivs att arbeta med projekt hos slutkunder.

  • Självgående i ditt arbete med stark drivkraft att nå individuella samt teamets mål. 

  • Starkt driv i att lyckas i dina affärer och analytisk förmåga.

  • Goda kunskaper i Office365

  • Erfarenhet och kunskap i CRM-verktyg

  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Erbjudande:

• Ett utvecklande och stimulerande arbete i en expansiv verksamhet
• Goda allmänna villkor (pension, försäkring, semester, friskvård etc.)
• Tillträde enligt överenskommelse
• Tjänstebil

Ansökan :

Du ansöker via annonsen på Swesales hemsida. Har du några uppföljande frågor är du välkommen att kontakta Louise Gardell på Swesale Rekrytering och Bemanning AB på email: Louise.gardell@swesale.se. Urvalet kommer att ske löpande och alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Välkommen att söka tjänsten!

Sökord: Account manager, Key account manager, KAM, Area Manager, Regionssäljare, AM, Fältsäljare, Säljare

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Louise Gardell
Louise Gardell
Affärsområdeschef
070 - 838 31 36louise.gardell@swesale.se