ADDQ söker en driven Affärscoach

ADDQ söker en driven Affärscoach

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Om Tjänsten

ADDQ söker en framåtsträvande Affärscoach som vill utveckla affären, medarbetarna och företaget!

Swesale söker nu för ADDQs räkning en driven och engagerad affärscoach till sitt Stockholmskontor. ADDQ Consulting är ett värderingsstyrt konsultbolag som är specialiserat inom test, mätsystem, krav och kvalitetssäkring. Konsulternas kompetenser spänner från management consulting och förändringsledning av hela utvecklingsprocessen till kvalitetsspecialister inom enskilda delar av processen framförallt inom test. ADDQ hjälper företag att prioritera, planera och utforma kvalitetssäkringsarbetet, från kravställning till leverans och sätter affärsvärdet i fokus samt utgår från insikten att kvalitet är hela organisationens ansvar och förordar löpande kvalitetssäkring. Större delen av affärerna gör ADDQ med prioriterade kunder idag inom framförallt Bank & Finans, Försäkring, Spel och Offentlig Sektor.?Vi har idag kontor i Stockholm och i Göteborg.

Vi söker dig som tycker att ditt personliga varumärke är lika viktigt som vårt. Som motiveras av att dela kunskaper, erfarenheter, synpunkter med kollegor och att jobba mot gemensamt uppsatta mål. Du värdesätter att jobba på ett företag med uppmuntrande miljö där man delar framgång och lär av varandra och där du får möjlighet att vidareutveckla dina kunskaper. Du har ett stort intresse för kvalitetssäkring, utveckling, försäljning och coachning och vill arbeta drivet och framåtsträvande. Som affärscoach stimuleras du av utmaningar, använder din erfarenhet och kreativitet för att hitta nya lösningar och du tänker gärna nytt och framåt. I rollen arbetar du aktivt med kontinuerlig utveckling för att öka konkurrenskraften och ligga i framkant på en allt mer snabbrörlig marknad, både för dig själv och för att stärka erbjudandet.

Dina Arbetsuppgifter

• I rollen som affärscoach ingår du i ledningsgruppen och ansvarar för ett av ADDQ:s dotterbolag där tre konsultteam ingår.
• Du ansvarar för att coacha och utveckla teamens medlemmar i teamkultur, kundutveckling och försäljning
• Hitta nya lösningar och tillvägagångssätt och se hur man ska dra fördel av organisationens kunnande, medarbetare, marknad och kunder.
• I rollen förväntas du även utveckla försäljningsarbetet och skapa en affärskultur hos teamen.
• Du ansvarar även för att rekrytera, coacha, motivera och utveckla nya medarbetare samt för att skapa helt nya konsultteam som skall ingå i bolaget.
• I rollen som Affärscoach kommer du även att ha en egen säljbudget och ansvara för egna kunder på KAM- nivå.
• Du kommer även att ansvara för och leda en säljare som skall jobba med att bredda vår kundbas.

Din Profil

Du arbetar i dagsläget med fördel i en liknande roll alternativt konsultativ eller rådgivande roll. Du skall ha erfarenhet från konsultförsäljning inom IT. Du har arbetat i en ledande roll tidigare, antingen som konsultchef, försäljningschef eller som affärscoach. Du har erfarenhet av affärsutveckling och verksamhetsutveckling. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som konsult, gärna med teknisk inriktning, och helst inom IT. Du har varit yrkesverksam i 10- 15 år och har arbetat med försäljning i minst fem år varav minst två år med komplex försäljning mot större kunder. En eftergymnasial utbildning är meriterande men inget skallkrav.

För att bli lyckosam i rollen tror vi att du:

– Har erfarenhet av tjänsteförsäljning, företrädesvis verksamhetsnära on-site konsulttjänster inom IT
– Är en person som vet vikten av att hela tiden aktivt skapar nya kontakter för att bygga på ditt nätverk
– Har erfarenhet av affärsutveckling och företagsutveckling
– Har god kunskap i Svenska och Engelska i tal och skrift
– Har erfarenhet av att coacha team att bygga en affärskultur samt inom försäljning
– Strävar efter att skapa och vårda kundrelationer
– Driver egna affärer och kundcase
– Kan identifiera och utveckla nya tjänster och tjänsteerbjudanden
– Etablerar, nyttjar och utvecklar relationer och nätverk externt och internt

Dina egenskaper:

Du är en nyfiken, driven och modig person med stark ansvarskänsla och god kommunikationsförmåga. Du har ett coachande arbetssätt, lyssnar aktivt och entusiasmerar människor. Du har förmågan att skapa en gemensam vilja och kraft för att genomföra förändringar där det behövs. Du gillar att utmana dig själv och andra för att utvecklas. Du är målmedveten, leveranssäker och har inga problem att ta taktpinnen.

Du trivs tillsammans med andra och har ett genuint intresse för att skapa relationer med de personer du möter. Du gillar också möjlighet att utbyta erfarenhet och fördjupa ditt kontaktnät, se hur andra gör, ge stöd kring konkreta problemställningar och utvecklas i gruppen. Du brinner för driva affären framåt samt bygga team i samma anda. Du är mer av en förändrare och påverkare, snarare än en förvaltare. Du tar gärna egna initiativ och hittar nya lösningar när du ställs inför utmaningar. Du trivs i miljöer där det inte alltid finns några givna svar eller instruktioner, men däremot gott om möjligheter. Du är trygg i dig själv och är bekväm med konflikthantering.

Erbjudande

ADDQ erbjuder en platt organisation i en prestigelös miljö med korta beslutsvägar. Kollegor med gemensamma värderingar en stor portion nyfikenhet, kreativitet och engagemang.
Ett adaptivt arbetssätt, möjlighet att påverka och att fatta egna beslut samtidigt med hög trygghet och unika utvecklingsmöjligheter. ADDQ ger dig de verktyg du behöver och skapar tillsammans de bästa förutsättningar för att du ska kunna utvecklas som individ, medarbetare och i förlängningen således utveckla bolaget.
ADDQ tror på kraften i sina medarbetare och på att ta tillvara olika individers unika egenskaper för att som team bli ett komplett specialistbolag.

Utöver detta erbjuder ADDQ:

– Individanpassad utveckling
– Marknadsmässig lön och goda förtjänstmöjligheter
– Möjlighet att anpassa del av lön efter egen prioritering
– Flexibel arbetsmiljö
– Placering i centrala Stockholm
– Heltid
– Tillträde enligt överenskommelse

Ansökan

Ansökan:

Du är välkommen att kontakta Viktor Hernborg på Swesale Rekrytering och Bemanning AB på 070- 331 29 00 alt. viktor.hernborg@swesale.se

Om Oss

Swesale är ett nischat specialistvarumärke inom sälj och marknad. Företaget grundades 2005 av Dan Wikström och Robert Klatzkow, båda med mångårig bakgrund från Rekryterings-och Bemanningsbranschen. Swesale arbetar rikstäckande och genomför över 350 uppdrag årligen. Alla våra rekryterings- och konsultchefer har själva gedigen erfarenhet av att arbeta inom sälj och marknadsorganisationer. Tillsammans med vår kvalificerade rekryteringsprocess, våra nätverk och kraftfulla kanaler gör det att vi snabbt och effektivt säkerställer ett urval av marknadens bästa kandidater.

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb