Addera IT förstärker sitt sälj team med en Account Manager

Placering: Lund

Addera IT förstärker sitt sälj team med en Account Manager

Addera IT förstärker sitt sälj team med en Account Manager logotyp

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Placering: Lund
Omfattning: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
I din roll som Account Manager hos oss kommer du att arbeta både mot våra nyckelkunder och bearbeta aktivt nya kunder med vårt erbjudande för marknaden som skapar fantastiska affärsmöjligheter. För att lyckas i rollen tror vi att du har arbetat med lösningsförsäljning inom IT-tjänster, i några år. Du trivs i ett team men kan också arbeta självständigt. Rollen innebär att tillsammans med dina kollegor öka bolagets engagemang hos kunderna, samt äga ansvaret för företagets tillväxtmål genom ökad försäljning, en utmaning du trivs med. Resor inom främst regionen ingår i tjänsten.

Kort om tjänsten

I din roll som Account Manager hos oss kommer du att arbeta både mot våra nyckelkunder och bearbeta aktivt nya kunder med vårt erbjudande för marknaden som skapar fantastiska affärsmöjligheter. För att lyckas i rollen tror vi att du har arbetat med lösningsförsäljning inom IT-tjänster, i några år. Du trivs i ett team men kan också arbeta självständigt. Rollen innebär att tillsammans med dina kollegor öka bolagets engagemang hos kunderna, samt äga ansvaret för företagets tillväxtmål genom ökad försäljning, en utmaning du trivs med. Resor inom främst regionen ingår i tjänsten.

Om verksamheten

Addera IT är inne i en expansiv fas där vi med vårt starka erbjudande till marknaden levererar efterfrågade tjänster till våra kunder. Som ett delmål i vår strategi är att bli guldpartner med Microsoft vilket vi har kommit en bra bit på vägen med. Under de senaste åren har vi arbetat hårt med att skapa en långsiktig och tydlig strategi och en geografisk närvaro för våra kunder. Addera IT har funnits på marknaden i 25 år och alltid arbetat nära kunden med deras utmaningar för att kunna erbjuda kunderna de bästa lösningarna. Hos oss är det alltid korta beslutsvägar.

Mer om tjänsten

Du kan visa på ett dokumenterat gott försäljningsresultat och trivs med lösningsförsäljning som ställer krav på din förmåga att både förstå och omsätta kundens behov i affärer. Rollen innebär ett ansvar för att sköta hela försäljningsprocessen, på ett affärsmässigt och strategiskt sätt. Du är en duktig relationsbyggare som behåller nätverk, vilket vi ser som en viktig egenskap för att lyckas i rollen.

Din profil

Du har ett naturligt affärsintresse med en tydlig rådgivande profil. Med entusiasm möter du upp kunder och kollegor på ett moget och professionellt sett och man känner verkligen att du gillar din yrkesroll. Vi ser att du är affärsdriven och ambitiös för att lyckas i rollen. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift, samt en relevant utbildning med inriktning ekonomi/business.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Bengt Lööw
Bengt Lööw
Rekryteringskonsult
bengt.loow@dreamwork.se