Account Manager/Fältsäljare

Account Manager/Fältsäljare

Sista ansökningsdag har redan passerat

men kika gärna på våra andra lediga jobb

Om Tjänsten

Vi söker en driven och målinriktad Account Manager/fältsäljare som kommer att vara stationerad på vårt kontor i Helsingborg. Ricoh specialiserar sig inom produkter och tjänster i området dokumenthantering och IT. Som Account Manager/fältsäljare på Ricoh kommer Du att bearbeta små-, medelstora- och stora företag i det disktrikt som Du blir ansvarig för. Du är van att boka möten och du vet att det krävs hög telefon- och mötesaktivitet för att uppnå dina mål. I ditt arbete kommer Du främst arbeta med nykundsbearbetning av potentiella kunder men även förvalta och utveckla dessa. Du är van att arbeta såväl självständigt som i samverkan med andra för att planera arbetet mot uppsatta mål.

Din Profil

Vi söker Dig med minst 2 års säljerfarenhet som har vana av att arbeta med nykundsbearbetning samt en förmåga att förvalta kunderna. Försäljning av IT relaterade tjänster och produkter kan vara meriterande, men vi fokuserar främst på Dina personliga egenskaper. Du har ett driv utöver det vanliga och motiveras av att göra affärer och att utvecklas i din karriär. Som person är Du lojal, noggrann, organiserad och resultatfokuserad. Du är utåtriktad och socialt aktiv, har lätt för att skapa och underhålla relationer såväl med Dina kunder som med Dina kollegor. Du har lätt för muntlig framställning och kan formulera Dig skriftligt på ett professionellt sätt. B-körkort erfordras.

Erbjudande

Vi erbjuder en spännande tjänst på ett dynamiskt och expansivt företag med en mycket god finansiell ställning. Det finns stora möjligheter till personlig karriärutveckling och vi erbjuder bra förmåner, en gedigen sälj- och produktutbildning samt ett starkt stöd för att lyckas i din roll. Hos oss får Du möjligheten att utveckla Ditt affärsmannaskap och arbeta med marknadens bästa och mest eftertraktade lösningar och produkter.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Swesale Rekrytering & Bemanning. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in Din ansökan till Louise.gardell@swesale.se, dock senastv15 februari . Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Louise Gardell på 0708-383136.

Om Företaget

Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering. Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe PLC i London som är huvudkontoret för Europa, EMEA-regionen. Det globala huvudkontoret för Ricoh Company Ltd, har sitt säte i Tokyo, Japan och är noterat på Tokyobörsen. Ricoh Companys globala försäljning uppgick till 1 942 miljarder YEN (cirka 163 miljarder SEK) för räkenskapsåret som slutade 31 mars 2011, och bolaget har 109 000 medarbetare världen över. Ricoh Company är ett teknologiskt världsledande företag inom dokumenthantering för kontor och produktion. Ricoh Sverige AB erbjuder heltäckande lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av produkter, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet.
Bolaget har expertis inom bland annat IT-tjänster, kommunikation samt utskriftshantering för kontor och produktion. Ricoh Sverige har cirka 700 anställda i en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 orter och samarbete med ytterligare cirka 40 större återförsäljare över hela Sverige. www.ricoh.se

Om Oss

Swesale är ett nischat specialistvarumärke inom sälj och marknad. Företaget grundades 2005 av Dan Wikström och Robert Klatzkow, båda med mångårig bakgrund från Rekryterings-och Bemanningsbranschen. Swesale arbetar rikstäckande och genomför över 350 uppdrag årligen. Alla våra rekryterings- och konsultchefer har själva gedigen erfarenhet av att arbeta inom sälj och marknadsorganisationer. Tillsammans med vår kvalificerade rekryteringsprocess, våra nätverk och kraftfulla kanaler gör det att vi snabbt och effektivt säkerställer ett urval av marknadens bästa kandidater.
www.swesale.se