Activa Service söker en Säljansvarig till sin verksamhet!

Om Tjänsten

Vill du bli en del av ett nytänkande företag inom Facility Service? Är du van vid att arbeta med försäljning och har ett starkt affärs- och kundfokus? Då är du den Säljansvarige vi söker till Activa Service!

Activa har sedan starten 2004 utvecklats från att vara ett städföretag med stolthet i städyrket till att erbjuda en helhetslösning med kunden i fokus. Activa Service kunder har tagit dem i en ny riktning där ren omtanke, hög kvalitet och tillgänglighet är viktigt för dem. Activa erbjuder en bred palett av tjänster och är med det en modern leverantör till moderna kunder som ser lönsam verksamhetsnytta i att tänka helhet och trivsel. Activa Service är en auktoriserad serviceentreprenör av Svensk Näringsliv/Almega. Det är en garanti för kunden att Activa Service är en seriös leverantör som följer lagar och regler samt har serviceinriktad och utbildad personal. Activa Service har högsta kreditrating och är ansvarsförsäkrade med ett belopp upp till 10 miljoner kr per skadetillfälle. Med sina 20 års branscherfarenhet kompetens och kvalitet.

Dina Arbetsuppgifter

Dagarna planeras av den enskilda säljaren, du utgår ifrån kontoret i Stockholm och arbetar huvudsakligen med kundbesök, huvudsakligen i Mälardalsområdet, men även i övriga delar av landet. I rollen som Säljansvarig säljer du hela Activa Service produkt och tjänsteutbud till medelstora och stora företag och organisationer inom huvudsakligen Facility Management. Du ansvarar för Activa Service befintliga kunder samt bearbetar nya kunder löpande.
Dina arbetsuppgifter innefattar att du tar ansvar för hela säljprocessen; från prospektering, inbokning av möte med kund till säkerhetsanalys, anbud och avslut. I tjänsten som Säljansvarig ingår ett resultatansvar för uppsatt budget och du rapporterar direkt till VD/FC. Du kommer att få utbildning för att komma igång och klara dina mål på bästa sätt. Du arbetar med lösningsfokuserad försäljning som kräver både lyhördhet och en gedigen behovsanalys. Då du är huvudansvarig för försäljningen på Activa Service ingår det även administrativa uppgifter och en del stratgiarbete.

Din Profil

Du behöver vara någorlunda senior i denna roll. Det är ett krav att du har arbetat med försäljning tidigare, det är starkt meriterande om har arbetat med försäljning av likartade produkter/tjänster. samt om du har erfarenhet från fastighetsbranschen. Du arbetar i dagsläget som Account Manager eller Key Account Manager. Du förstår värdet av att vinna kundens förtroende på lång sikt och vet hur man vägleder kunden utan att vara alltför forcerande. Du är driven och aktiv som person, men du jagar inte snabba vinster utan motiveras av långsiktiga affärsrelationer som blir lönsamma i längden. Du är utåtriktad och relationsskapande med en övertygande och vinnande inställning. Du är en resultatinriktad säljare som trivs allra bäst med att få arbeta med nykundsförsäljning.

Som person har du är ansvarstagande och har en professionell framtoning. Du är en social och driven relationsbyggare med en positiv inställning och har en förmåga att inge förtroende. Du har sinne för affärer och en god förmåga att av egen kraft och initiativ driva din försäljning framåt. Du trivs med att presentera och vägleda kunden på ett pedagogiskt sätt.
Befintliga kontakter inom fastighetsbranschen är meriterande.

Vi tror att du:

• Har minst 5 års vana av B2B-försäljning

• Har lätt att fatta beslut

• Vågar gå på avslut

• Är duktig på uppföljning och administration

• Har körkort, lägst B-behörighet (ett krav)

• Positiv, flexibel men också strukturerad
• Driven, målmedveten och lyhörd

Erbjudande

• Ett utvecklande och stimulerande arbete i en expansiv verksamhet
• Marknadsmässig grundlön och en generös provisionsmodell
• Goda allmänna villkor (pension, försäkring, semester etc.)
• Heltid
• Tillträde enligt överenskommelse
• Förmånsbil efter provanställning

Ansökan

Du är välkommen att kontakta Viktor Hernborg på Swesale Rekrytering och Bemanning AB på mobil: 073- 331 29 00 alt. email: viktor.hernborg@swesale.se

Om Oss

Swesale är ett nischat specialistvarumärke inom sälj och marknad. Företaget grundades 2005 av Dan Wikström och Robert Klatzkow, båda med mångårig bakgrund från Rekrytering - och Bemannings-branschen. Swesale arbetar rikstäckande och genomför över 350 uppdrag årligen. Alla våra rekrytering- och konsultchefer har själva gedigen erfarenhet av att arbeta inom sälj och marknads-organisationer. Tillsammans med vår kvalificerade rekryteringsprocess, våra nätverk och kraftfulla kanaler gör det att vi snabbt och effektivt säkerställer ett urval av marknadens bästa kandidater. 

Titel

Operativ Försäljningschef

Sista ansökningsdag

2019-05-15

Placering

Täby

Kontaktperson

Dela

STÄNG

08 - 644 64 20

Ge oss ditt namn och nummer så ringer vi dig

Var vänlig och kontrollera formuläret. Tack!

Jag är jobbsökande
Jag har frågor kring rekrytering och bemanning

SKICKAR

Tack!

Vi återkommer inom kort!

swesalenyttjobb

Söker du ny utmaning?

Vi på Swesale tycker att det ska vara enkelt att söka nytt jobb. Därför har vi utvecklat en snabbansökan där vi tar ansvaret att kontakta dig och inte tvärtom. Så på 30 sekunder fyller du i formuläret och vi tar kontakt för höra mer om vilka utmaningar du söker.

Till snabbansökan
swesalenyttjobb

Söker du ny utmaning?

Vi på Swesale tycker att det ska vara enkelt att söka nytt jobb. Därför har vi utvecklat en snabbansökan där vi tar ansvaret att kontakta dig och inte tvärtom. Så på 30 sekunder fyller du i formuläret och vi tar kontakt för höra mer om vilka utmaningar du söker.

Till snabbansökan
Spontan-
ansökan!